بل هم فی شک منها بل هم منها عمون ...

و بیشترشان در ابهام زندگی می کنند ...

بل هم فی شک منها بل هم منها عمون ...

و بیشترشان در ابهام زندگی می کنند ...

بل هم فی شک منها بل هم منها عمون ...

... «ابهام» شروعی است که باید به «یقین» ختم شود ...
سعی بر این است که حتی مطالبی که نیاز به توضیح زیاد دارد،به نسبت کوتاه گفته شود تا در حوصله مخاطب بگنجد
لذا اگر «ابهامی» بود یا حلقه مفقوده ای وجود داشت،
به این دلیل است ...

اخطاری از قرآن درباره نتیجه انتخابات

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۳۲ ب.ظ


در نگاه قرآن علاوه بر اینکه افراد به خاطر عملی که مرتکب می شوند،پاداش داده و یا مجازات می شوند،«جامعه» نیز مشمول پاداش و یا عقاب و مجازات می شود.

به گفته شهید مطهری(ره) از نگاه دین،جامعه دارای روح واحد می باشد و در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که به مدح و یا ذمّ رفتار جوامع اختصاص یافته است.

انّ الله لا یغیّر ما بقومٍ حتّی یغیّروا ما بأنفسهم...(رعد/11)

ترجمه مشکینی: "همانا خداوند بر هیچ گروهی آنچه را دارند (از نعمت و رفاه یا بلا و سختی) تغییر نمی دهد تا آنکه آنان آنچه را در خود دارند (از ایمان و کفر یا طاعت و فسق) تغییر دهند."

برای مثال داستان قوم ثمود از این قرار است که یک نفر و یا چند نفر ناقه ای را که حضرت صالح به عنوان معجزه از دل کوه بیرون آورده بود،می کشند،اما در نتیجه تمام آن قوم عذاب می شوند.فعقروها فاصبحوا نادمین...

مثلی از حضرت رسول نقل شده که قضیه را روشن می کند : گروهی از مردم در یک کشتی شوار شدند و کشتی سینه دریا را می شکافت و می رفت.هریک از مسافران در جایگاه مخصوص خود نشسته بود.یکی از مسافران به عذر اینکه،اینجا که نشسته ام جایگاه خودم است و تنها به خودم تعلق دارد،با وسیله ای که در دست داشت شروع به سوراخ کردن همان قسمت کرد.اگر سایر مسافران همان جا دست او را گرفته و مانع می شدند،غرق نمی شدند و مانع غرق شدن آن بیچاره نیز می شدند.

آری.اگر افراد در جامعه به انحرافات قوم خود اعتراض نکنند،همه قوم مورد عذاب واقع می شوند و نعمت از همه برداشته می شود.

حاصل آنکه : در انتخابات اخیر اگر نتیجه انتخابات دلیل بر رو گرداندن غالب مردم از گفتمان مقاومت و انقلابی باشد،باید بر حذر باشیم که مبادا اتفاقی بیفتد که رفته رفته نعمت انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر مستکبران از همه مردم گرفته شود و پشیمانی باقی بماند.

در پایان بخشی از خطبه 199:

ای مردم! همانا آن چیزی که عموم را در خود گرد می آورد و وحدت می بخشد و سرنوشت مشترک به آنها می دهد،خشنودی و خشم است ...

خداوند عذاب خویش را به صورت جمعی بر عموم مردم ثمود فرود آورد،زیرا که عموم مردم ثمود به تصمیمی که یک فرد گرفت خشنود بودند و آن تصمیم که به مرحله عمل در آمد در حقیقت تصمیم عموم بود...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۷
صادق صفرزاده

نظرات  (۷)

سلام
از مطلب استفاده کردیم تشکر ...
انشاالله به مطالب بیشتری توفیق پیدا کنی 
یا علی
پاسخ:

سلام عزیز جان

متشکرم از اینکه وقت گذاشتید

التماس دعا

سلام بر بهزاد یار دیرینه ی من
مطلبت رو خوندم وحرفی که در این پست مطرح کردی کاملا درسته اینکه  باید مراقب بود حرف متینی است اما در مورد انتخابات سال 92 چیزی که مهمه اینه که به هر حال درست یا غلط عمده ی مردم ایشون رو انتخاب کردند و وظیفه ی ما تمکیمنه اینم به قطعیت نمیشه گفت که نتیجه انتخابات دوری از گفتمان انقلاب اسلامیه بله تا حدودی درسته به نظر من علت عمده ی پیروزی دکتر روحانی یک سیاست تقریبا مدبرانه ی گروه اصلاحات بود اگرطیف اصول گرا ها هوشمند بودند اصلا و ابدا دکتر روحانی رای نمی آورد حداقل به دور دوم کشیده می شدکه متاسفانه به هر علتی باهم به توافق نرسیدند و به نظر من انتخاب دکتر روحانی یه فوایدی داره و یه مضراتی که نمی خام از آن بحث کنم به هرحال من تا قبل از انتخابات دعام این بود که آنچه به صلاح نظام و کشور است اتفاق بیفتد و به نظرم در وضع کنونی باید هوشیار بود تا با بازی های سیاسی فریب نخوریم گرچه این نظرم می شه گفت تتمه ی پست تو بود. موفق و سربلند باشی..
پاسخ:

سلام عزیز

از اینکه به من لطف کردی و وقت گذاشتی ممنونم

در اینکه همه ما باید تمکین به قانون داشته باشیم و در راستای اعتلای کشور به رییس جمهور کمک کنیم شکی نیست

اما به نظر من : 1.مهمترین عامل رای آوردن جناب آقای روحانی عملکرد دو سال اخیر آقای احمدی نژاد بود که باعث موضع گیری مردم نسبت به یک گفتمان خاص بود که به گفتمان اصول گرایان و گفتمان مقاومت قرابت داشت 2. به نظر من ائتلاف کردن فایده ای نداشت غیر از اینکه باعث می شد آراء آقای روحانی بیشتر بشه.همونطور که دیدی جمع آراء تمام کاندیداها به آقای روحانی نمی رسید

لطف کردی عزیز جان.

۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۲۰ محمد ابراهیم باغبان
سلام برادر
مطلب خوبی بود
فرمایش درست هست که این نتیجه انتخابات عاقبت عمل عده ای است که دامان بقیه را هم گرفته
مخصوصا بداخلاقی های نیروهائی که ادعای ولایت پذیری بیشتر دارند و خود را انقلابی تر می دانند
ولی همانطور که در نظرات اشاره کرده اند در صد خیلی کمی شاید مخالف مقاومت و گفتمان انقلاب باشند
دکتر جلیلی بعد از انتخابات حرف قشنگی زده اند : این رای نیاوردن نتیجه ضعف ماست که نتوانستیم حرف اصیل گفتمان اسلام و انقلاب را به گوش مردم برسانیم و آنها را اقناع کنیم
یاعلی
پاسخ:

سلام

بله رو آوردن مردم به گفتمانی غیر از  مقاومت و انقلاب احتمالا معلول عدم تبیین صحیح و دسته گل هایی هست که عدّه ای به آب دادند

امیدواریم مردم متوجه نتایج انتخابشون بشوند.

ممنون که وقت گذاشتید

۰۱ تیر ۹۲ ، ۰۷:۴۳ محمد حسین تقوایی
سلام با تشکر از حضور حضرتعالی در وب حقیر انشاالله در ترویج فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت(ع) موفق باشید.
پاسخ:
سلام.سالم باشید
۰۱ تیر ۹۲ ، ۱۸:۳۷ وحید فرهمند
سلام.
مطلب خوبی بود.اما شاهد مثال ها به نظرم خیلی جالب نیست.بالاخره آقای روحانی جزئی از این نظام هستند و انقلاب رو قبول دارند منتهی روش ایشون شایدروشی باشه که ما قبول نداشته باشیم.اینکه رای آوردن آقای روحانی رو به معنای انحراف قوم خود تلقی کنیم به نظر من حقیر خیلی کار جالبی نیست.
ما می تونیم بشینیم دلایل رو بررسی کنیم ببینیم مردم چی رو پسندیدند.نکته ی دیگه اینکه یادمون نره الان دیگه آقای روحانی رئیس جمهور همه ماست.ما باید مطالبه گری ها رو ادامه بدیم و روش های نادرست رو نقد کنیم(البته تا اونجای که به ما مربوط میشه).
یاحق
پاسخ:
سلام برادر
بله من قبول دارم که آقای روحانی بخشی از این نظامند و الان هم رییس جمهور ما هستند.اصلا بحث من روی ایشون نیست.که اصلاح طلب هستند یا اصول گرا یا راست سنتی یا ... عرضم درباره گرایش مردم نسبت به گفتمانی که آقای روحانی مطرح کردند نسبت به گفتمانهای اصول گرا ها علی الخصوص مقاومت.
انحراف قوم هم به نظر من چیز پیچیده ای نیست.
من تا حد زیادی با شما هم نظرم.از اینکه لطف کردید و وقت گذاشتید ممنونم.
۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۰:۳۰ حسین بلاغی
سلام.
امید به خدا.
از خرابکاری های احمدی گرفته، تا اختلاف اصولگرایان مخصوصا در مناظره ها، و اعتلاف بی معنای آقایان و سیاست بازی های جریان فتنه و ساکتینش در این چند سال و دست کاری بازار ارز و سیاهنمایی های صورت گرفته و اینکه حلال مشکلات را جناب هاشمی معرفی کردند، همه چیز دست به دست هم داد.
خدا به خیر بگذرونه. 
ببینیم اینها که می گفتند عدالت احمدی نژاد، ظلمه ، خودشون، اعتدال رو چطور معنی می کنند!

سلام ص ص

چیطوری یا نه؟!

برو مینی عامو!! کی گفته رای نیاوردن جلیلی مساوی با رویگردانی مردم یا غالب مردم از گفتمان انقلاب هس؟!

همی حرفا میزنین که ایطو میشه نه!! هیچ وقت یادمون نره که بار این مقاومتی که تا به حال صورت گرفته فقط رو دوش همین مردم بوده و واقعا ما بهترین مردم دنیا رو داریم،

اینکه جلیلی رای نیاورد دلایلی چند دارد، هم تاکتیکی و هم تکنیکی

دلایل رای نیاوردن جلیلی را باید هم در دست کم گرفتن رقیب و عدم اجماع و اتحاد جستجو کرد و هم در  ضعف تبلیغاتی...

پاسخ:

سلام حسن جان

درسته رای آوردن جناب آقای روحانی مساوی با رویگردانی مردم از گفتمان انقلاب نیست اما به معنای ترجیح گفتمانی غیر از مقاومت در انتخاب اکثر مردم است.
بله ما بهترین مردم دنیا رو داریم و این نکته غیر قابل انکار است که ما تا الان هم هرچقدر مقاومت کرده ایم و به جایی یافته ایم به پشتوانه همین مردم بوده است.
و در آخر بله رای نیاوردن گفتمان مقاومت دلیل دارد که در نظرات دیگر به برخی اشاره کردم.
ممنونم از لطفت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی